Opieka Gościno

1 of
Wstecz Dalej

O Firmie

  • ID Firmy: 1182

  • Dodane: Luty 20, 2019

  • Wyświetlenia: 8

Opis

Choć z wiekiem mózg się starzeje, nie świadczy to akurat, iż nie można tegoż mechanizmu spowolnić. Przecież od lat mówią, że działa jak mięsień. Jeśli zatem będziemy uczyć swoje mózgi, z ważnym zagrożeniem starość będzie dla nas łaskawsza.

Opieka Cedynia

Mózg dojrzewa dłużej, niż zakładasz

Według odkryć naukowców mózg wcale nie osiąga dojrzałości, gdy tworzymy w dorosłość. Że obecne w wieku 50 lat jest u szczytu swoich zdolności! I na model jego stronę odpowiedzialna za sposób zamykania się działa tak tylko ok. 67 roku bycia.

Cholesterol OFF

Cholesterol OFF

Jasne, z wiekiem ciężej się nam uczyć i pamięć płata figle. Jednak ogólnie prawda robi tak, że mózg starzeje się później niż drugie „części” swego układu. I my możemy o niego pytać, aby uniknąć oznakom demencji lub natomiast ją ograniczyć.

Zobacz również pożyczka filarum

To aktorzy, naukowcy i profesorowie, aktywni zawodowo chociażby w wieku emerytalnym, zwykle bawią się sprawniejszym umysłem niż ogół społeczeństwa. Więc nie przypadek. Przygotowywanie się, mienie różnych myśli toż najkorzystniejsze ćwiczenia dla mózgu. Ale odnajdzie się ich wiele bardzo.
Poznaj ćwiczenia i dietę dla mózgu

Niemal szkodliwe dla umysłu są rutyna, powtarzalność, bezczynność. Nie żąda się długiego oglądania telewizji, to dodatkowo rozleniwia nasze mózgi. Ten znakomity organ trzeba stymulować, grając np. w Sudoku, rozwiązując rebusy, robiąc i pamiętając wiersze. To więc tak dobrym pomysłem objawia się nauka języków obcych czy zapisanie się na uniwersytet trzeciego wieku. Choć naukę przyswaja się już nie tak szybko jak kiedyś, potrzeba toż brać nie jako cel jedyny w sobie, tylko jako działanie czegoś przydatnego dla własnego umysłu.

Ważne również, aby zagwarantować sobie dawkę ruchu, bo – jak mówią – w czystym ciele zdrowy duch. Aktywność fizyczna dotlenia mózg, a tenże wydaje podobno aż 20% wysyłanego do organizmu tlenu! Dlatego spacery, nordic walking czy golf płacą się korzystne dla starszych.

Warto jeszcze zadbać o relaks. Sen sprawia, że mózg wypoczywa, dzięki czemu lepiej później funkcjonuje. Na zdrowszą jakość snu powoduje nie tylko ruch, a też ogólny spokój ducha. Może dlatego warto poznać techniki relaksacyjne lub ziółka przed zaśnięciem?

Nie bez znaczenia przedstawia się również dieta. Za najatrakcyjniejszą dla zdrowia uchodzi śródziemnomorska, czyli wielka w warzywa i produkty. Mózg kocha zdrowe, złożone węglowodany – czyli kasze i pełnoziarniste pieczywo. Lubi proteiny i dobre tłuszcze – lub nie tłuszcze trans, w które obfitują frytki, chipsy, a nawet margaryna! Z witamin a minerałów poleca się dietę bogatą w witaminy z linii B, a ponadto przeciwutleniacze takie jak I, C, E oraz żelazo. Nie ważna zapomnieć o kwasach omega-3, które znajdziemy m.in. w rybach też w wybranych olejach, oliwie i siemieniu lnianym. Przy okazji siemię tak działa na perystaltykę jelit. Do diety warto także włączyć orzechy.

Co istotne, ta dieta jest dokładna – toż po prostu samo zdrowie dla wszystkiego w wszelkim wieku. Im żywo otworzymy się racjonalnie odżywiać, tym dokładnie dla własnego systemu, w obecnym jeszcze środku.
Na co warto postawić, aby być pewny umysł?

Jeżeli wolisz się cieszyć dobrym zdrowiem, nie tylko fizycznym, pamiętaj o własny umysł, zanim trafisz na emeryturę. W Twoim życiu nie powinno zabraknąć sportu, ćwiczeń intelektualnych i odpowiednio zbilansowanej diety. Wszak lepiej zapobiegać, niż leczyć, prawda?
Prosenior
Artykuł został zrobiony przez Seniorzy oferującą pracę jako opiekunka, opiekun osób starych w Niemczech.

Komentarze

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o